• Den digitale hverdagen i et finsk klasserom etter læreplanreformen 2014 

      Grüters, Anna Ruth (Journal article, 2020)
      Artikkelen presenterer funn fra en kasusstudie som ser på hvordan lærerne på en finsk barneskole praktisk realiserte den nye IKT-strategien i den finske læreplanen fra 2014. De sentralt gitte målene for strategien er felles ...
    • Få Sana på bana! 

      Øien, Line (Master thesis, 2021)
      Med sin store suksess har den norske internettserien SKAM engasjert både ungdommar og vaksne, nordmenn og andre nasjonalitetar og ikkje minst forskarar og lærarar. Denne masteroppgåva undersøkjer identitetsutviklinga til ...
    • Justifications for teaching literature: A survey study among teachers of Norwegian L1 

      Myren-Svelstad, Per Esben; Grüters, Anna Ruth (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      The role and importance of imaginative literature in L1 education is a topic of continuous debate. In Norway, working with imaginative literature in several genres, and from various linguistic origins, is only one of several ...
    • Kanontekster i norskundervisningen – fra skjult til dynamisk kanon 

      Grüters, Anna Ruth; Myren-Svelstad, Per Esben (Journal article; Peer reviewed, 2022)
    • Medieøkologien i SKAM 

      Grüters, Anna Ruth; Eliassen, Knut Ove (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      To understand the success of SKAM, the series’ innovative use of “social media” must be taken into consideration. The article follows two lines of argument, one diachronic, the other synchronic. The concept of remediation ...
    • SKAM i Norden – en medieøkologisk og flerspråklig begivenhet 

      Grüters, Anna Ruth (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Internettserien SKAM har ikke bare tatt norske, nordiske og internasjonale seere med storm, den har også resultert i en inkluderende språkpraksis mellom de nordiske nabolandene, der ungdommenes språkbruk viser en kreativ ...
    • Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education 

      Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      This study examines teacher educators’ experiences with a professional development program—the Digitalization of Primary and Lower Secondary School Teacher Education (DigGiLU) project—offered at a Norwegian teacher education ...